sábado, 18 de xaneiro de 2014

É necesario ir “De festa en festa” este ano? É obrigatorio ou é unha Proposta?


Ir “de festa en festa” aprendendo con alegría é una proposta   moi estudada que responde  a un traballo iniciado e  encaixado seguindo coas  propostas de proxectos dos anos anteriores que tiveron éxito por ser Propostas cheas de Oportunidades de aprendizaxe que inclúen a participación de toda a Comunidade Educativa.
Elixir esta Proposta non é casual. Para chegar ao folclore fomos facendo camiño. Sempre intentando relacionar as nosas propostas con outros Proxectos cos que estemos traballando no cole  (Comenius, Portfolio das Linguas, Galicons,…) Todo está relacionado e trátase de buscar os nexos para traballar dentro dun tema aberto que permita encardinar e encaixar coordinadas as propostas dos Equipos de traballo do centro, aínda que logo cada Equipo teña responsabilidades distintas nas actividades conxuntas.
Distintas Memorias finais porque existen distintos Equipos pero as temáticas de traballo son abertas e inténtanse que estean relacionadas unhas con outras. Para poder traballar de xeito globalizado.
Vexamos, por exemplo, a traxectoria que levamos para chegar a propoñer o folclore e  “Ir de festa en festa” este curso.

SOCIEDADE, GASTRONOMÍA E FOLCLORE.

Os Equipo de Dinamización e Normalización da Lingua e o Equipo de Biblioteca traballan conxuntamente para facer Propostas  abertas, que inclúan á Comunidade Educativa co fin de aprender e conectar a xeneralidade dos libros de texto coa NOSA REALIDADE, a do noso contexto, as nosas familias, a nosa xente, a nosa cultura e o noso xeito. Darlle sentido e significatividade práctica ao que lemos  nos libros  e ao que traballamos diariamente na escola, dándolle o valor de utilidade e cercanía, a xusta para verlle sentido e  implicarse nas tarefas da escola.


SOCIEDADE

Hai dous cursos lanzamos a “Campaña das Avoas” con moitísimo éxito de participación. Grazas a esa participación e implicación das familias coñecemos as avoas da nosa Comunidade a través dos propios netos e netas. Presentamos ás avoas e aprendemos moitísimo sobre a nosa sociedade. Unha sociedade na que os avós e sobre todo as avoas son una peza fundamental.
Tamén aprendemos ao mesmo tempo cousiñas moi directas sobre a lingua: vocabulario e normas ortográficas, pois…había que facer a ficha das avoas; facelas  públicas e ninguén quería cometer erros escribindo.

Todo comezou, coma sempre, nunha festa comunitaria: no Entroido! Fomos da temática As Etapas da vida das persoas. Rapazas e rapaces do 2º e 3º ciclo intercambiaron os xéneros: eles eran elas e elas eran eles. Avós e netos xuntáronse nunha celebración. Xurdíu e estaba nacendo a Campaña dos Avós, Campaña das Avoas, porque estábamos en marzo, mes das mulleres traballadoras fóra e dentro da casa. Homenaxe aos nosos maiores.



















Unha das actividades que se propuxo foi presentar as avoas e facer unha ficha con foto e  datos persoais, ocupacións e habilidades.
Logo se encheu o colexio de avóas e toda a comunidade podía coñecer e aprender moito lendo e investigando sobre as protagonistas da homenaxe.









GASTRONOMÍA

O curso pasado seguimos coas avoas “A lingua das avoas” traballando expresións dos nosos maiores, dos nosos avós, que non veñen no dicionario.
Repasamos as Fichas das polifacéticas avoas e…atopamos que ademais dos traballos que facían a maioría cociña ou cociñaba moi ben: caldo, cocido,  callos, empanadas…
Así que a Proposta foi gastronómica: AS NOSAS RECEITAS, O caldo de Galdo, O meco gastronómico e o Entroido dos traballos arredor da comida( dende o sector primario ao sector servizos), O Rap da fariña,… Lembramos!





















E no Entroido, comidas e sobremesas de avoas!


 As potas do caldo de Galdo, de Infantil, que explicaban que levaban verde verdura pero tamén levaban vermello polo chourizo!


             O Meco gastronómico foinos preparando ao longo da semana ate estar listos para facer as chulas e as filloas.




O Mar.Mariñeiros e redeiras, xente do mar que nos trae o peixe fresco!



O Agro. Xente da terra, que coida as plantas e os animais para obter alimentos. Labregos e labregas, gandeiros e gandeiras.



O sector secundario. A industria. Das materias primas aos produtos elaborados.
A Conserva. Galbo, o Bonito de Galdo ( dentro do Plan Proxecta e dentro do Proxecto Galicons, traballouse sobre a conserva do Bonito). 





 Técnicas modernas de Publicidade e marketing para anunciar o noso producto, como...o home conserva, por exemplo!

Tiñamos responsable de Calidade, persoal para a descarga e peladoras.




Unha vez máis enlazamos Proxectos  para traballar conxuntamente. Pois, somos unha Comunidade pequena con moitos traballos e temos que facer deste xeito. Todo está relacionado e os aprendizaxes teñen máis sentido e significatividade.

O pan de cada día! 

Algúns libros  que empregamos para traballar vocabulario e outros aspectos da Lingua e das Nosas Receitas.



Panadeiros e panadeiras que traballan no muiño facendo pan a ritmo da muiñeira fan fariña e logo pan. Con axuda do mestre Paco Luís armaron O Rap da Fariña.









Á festa acudiron cociñeiros e cociñeiras de prestixio para coñecer máis de preto a cociña de Cunqueiro, base da nosa gastronomía.  










Desfilaron camareiros e camareiras coas súas bandexas!


O Equipo médico tamén estaba presente, para atender as urxencias e tratar as alerxias alimenticias.


Gabriel, o enfermeiro de garda, descansando e papando unha filloada!



Moito traballiño durante o curso e moitos aprendizaxes sobre lingua e cultura. Sobre a importancia que ten o alimento e a gastronomía na nosa sociedade.

FOLCLORE 

A gastronomía chama ao folclore. Somos galegos e galegas. Gústanos as festas! O noso calendario está cheo de festas! Por calquera cousa facemos celebracións. Hai cousa máis galega que unha festa?! Reúnese a xente arredor dunha mesa. Fálase, discútese, compártese o momento, cómese e bébese, hai música, cántase e bailase. Moitas son as nosas festas  gastronómicas: Festa do Queixo, Festa do Pan, Festa da Pescada, Festa do Bonito, Festa do Percebe,…




As festas son unha parte moi importante da nosa vida social e da relación co noso entorno directo, coa nosa xente e os nosos recursos. Celebramos o traballo conxunto, o traballo feito entre todos. Entón poñémonos contentos e temos ganiñas de cantar e bailar. De desfrutar xuntos despois do esforzo e o  traballo.
As receitas xa as temos. Traballámolas o curso pasado. Temos a comida. (Outono de recolleita antes do tempo frío) Este curso  preparamos a bebida (Setembro de Vendima)



( Podes consultar o noso boletín Como cho conto)



 e toca o  folclore: Música e danza. Baile.







Ademais o novo Proxecto Comenius que comezamos este curso leva por título Shall we dance? Bailamos? Pois…bailamos!
Bailamos, Santa Rita?
Bailamos! “Yes of course

Que soen as gaitas, as pandeiretas, bombo e tamboril, que nos arrancamos cunha Ronda de Muiñeiras!



Ningún comentario:

Publicar un comentario