sábado, 18 de xaneiro de 2014

É necesario ir “De festa en festa” este ano? É obrigatorio ou é unha Proposta?


Ir “de festa en festa” aprendendo con alegría é una proposta   moi estudada que responde  a un traballo iniciado e  encaixado seguindo coas  propostas de proxectos dos anos anteriores que tiveron éxito por ser Propostas cheas de Oportunidades de aprendizaxe que inclúen a participación de toda a Comunidade Educativa.
Elixir esta Proposta non é casual. Para chegar ao folclore fomos facendo camiño. Sempre intentando relacionar as nosas propostas con outros Proxectos cos que estemos traballando no cole  (Comenius, Portfolio das Linguas, Galicons,…) Todo está relacionado e trátase de buscar os nexos para traballar dentro dun tema aberto que permita encardinar e encaixar coordinadas as propostas dos Equipos de traballo do centro, aínda que logo cada Equipo teña responsabilidades distintas nas actividades conxuntas.
Distintas Memorias finais porque existen distintos Equipos pero as temáticas de traballo son abertas e inténtanse que estean relacionadas unhas con outras. Para poder traballar de xeito globalizado.
Vexamos, por exemplo, a traxectoria que levamos para chegar a propoñer o folclore e  “Ir de festa en festa” este curso.

SOCIEDADE, GASTRONOMÍA E FOLCLORE.

Os Equipo de Dinamización e Normalización da Lingua e o Equipo de Biblioteca traballan conxuntamente para facer Propostas  abertas, que inclúan á Comunidade Educativa co fin de aprender e conectar a xeneralidade dos libros de texto coa NOSA REALIDADE, a do noso contexto, as nosas familias, a nosa xente, a nosa cultura e o noso xeito. Darlle sentido e significatividade práctica ao que lemos  nos libros  e ao que traballamos diariamente na escola, dándolle o valor de utilidade e cercanía, a xusta para verlle sentido e  implicarse nas tarefas da escola.


SOCIEDADE

Hai dous cursos lanzamos a “Campaña das Avoas” con moitísimo éxito de participación. Grazas a esa participación e implicación das familias coñecemos as avoas da nosa Comunidade a través dos propios netos e netas. Presentamos ás avoas e aprendemos moitísimo sobre a nosa sociedade. Unha sociedade na que os avós e sobre todo as avoas son una peza fundamental.
Tamén aprendemos ao mesmo tempo cousiñas moi directas sobre a lingua: vocabulario e normas ortográficas, pois…había que facer a ficha das avoas; facelas  públicas e ninguén quería cometer erros escribindo.

Todo comezou, coma sempre, nunha festa comunitaria: no Entroido! Fomos da temática As Etapas da vida das persoas. Rapazas e rapaces do 2º e 3º ciclo intercambiaron os xéneros: eles eran elas e elas eran eles. Avós e netos xuntáronse nunha celebración. Xurdíu e estaba nacendo a Campaña dos Avós, Campaña das Avoas, porque estábamos en marzo, mes das mulleres traballadoras fóra e dentro da casa. Homenaxe aos nosos maiores.



















Unha das actividades que se propuxo foi presentar as avoas e facer unha ficha con foto e  datos persoais, ocupacións e habilidades.
Logo se encheu o colexio de avóas e toda a comunidade podía coñecer e aprender moito lendo e investigando sobre as protagonistas da homenaxe.









GASTRONOMÍA

O curso pasado seguimos coas avoas “A lingua das avoas” traballando expresións dos nosos maiores, dos nosos avós, que non veñen no dicionario.
Repasamos as Fichas das polifacéticas avoas e…atopamos que ademais dos traballos que facían a maioría cociña ou cociñaba moi ben: caldo, cocido,  callos, empanadas…
Así que a Proposta foi gastronómica: AS NOSAS RECEITAS, O caldo de Galdo, O meco gastronómico e o Entroido dos traballos arredor da comida( dende o sector primario ao sector servizos), O Rap da fariña,… Lembramos!





















E no Entroido, comidas e sobremesas de avoas!


 As potas do caldo de Galdo, de Infantil, que explicaban que levaban verde verdura pero tamén levaban vermello polo chourizo!


             O Meco gastronómico foinos preparando ao longo da semana ate estar listos para facer as chulas e as filloas.




O Mar.Mariñeiros e redeiras, xente do mar que nos trae o peixe fresco!



O Agro. Xente da terra, que coida as plantas e os animais para obter alimentos. Labregos e labregas, gandeiros e gandeiras.



O sector secundario. A industria. Das materias primas aos produtos elaborados.
A Conserva. Galbo, o Bonito de Galdo ( dentro do Plan Proxecta e dentro do Proxecto Galicons, traballouse sobre a conserva do Bonito). 





 Técnicas modernas de Publicidade e marketing para anunciar o noso producto, como...o home conserva, por exemplo!

Tiñamos responsable de Calidade, persoal para a descarga e peladoras.




Unha vez máis enlazamos Proxectos  para traballar conxuntamente. Pois, somos unha Comunidade pequena con moitos traballos e temos que facer deste xeito. Todo está relacionado e os aprendizaxes teñen máis sentido e significatividade.

O pan de cada día! 

Algúns libros  que empregamos para traballar vocabulario e outros aspectos da Lingua e das Nosas Receitas.



Panadeiros e panadeiras que traballan no muiño facendo pan a ritmo da muiñeira fan fariña e logo pan. Con axuda do mestre Paco Luís armaron O Rap da Fariña.









Á festa acudiron cociñeiros e cociñeiras de prestixio para coñecer máis de preto a cociña de Cunqueiro, base da nosa gastronomía.  










Desfilaron camareiros e camareiras coas súas bandexas!


O Equipo médico tamén estaba presente, para atender as urxencias e tratar as alerxias alimenticias.


Gabriel, o enfermeiro de garda, descansando e papando unha filloada!



Moito traballiño durante o curso e moitos aprendizaxes sobre lingua e cultura. Sobre a importancia que ten o alimento e a gastronomía na nosa sociedade.

FOLCLORE 

A gastronomía chama ao folclore. Somos galegos e galegas. Gústanos as festas! O noso calendario está cheo de festas! Por calquera cousa facemos celebracións. Hai cousa máis galega que unha festa?! Reúnese a xente arredor dunha mesa. Fálase, discútese, compártese o momento, cómese e bébese, hai música, cántase e bailase. Moitas son as nosas festas  gastronómicas: Festa do Queixo, Festa do Pan, Festa da Pescada, Festa do Bonito, Festa do Percebe,…




As festas son unha parte moi importante da nosa vida social e da relación co noso entorno directo, coa nosa xente e os nosos recursos. Celebramos o traballo conxunto, o traballo feito entre todos. Entón poñémonos contentos e temos ganiñas de cantar e bailar. De desfrutar xuntos despois do esforzo e o  traballo.
As receitas xa as temos. Traballámolas o curso pasado. Temos a comida. (Outono de recolleita antes do tempo frío) Este curso  preparamos a bebida (Setembro de Vendima)



( Podes consultar o noso boletín Como cho conto)



 e toca o  folclore: Música e danza. Baile.







Ademais o novo Proxecto Comenius que comezamos este curso leva por título Shall we dance? Bailamos? Pois…bailamos!
Bailamos, Santa Rita?
Bailamos! “Yes of course

Que soen as gaitas, as pandeiretas, bombo e tamboril, que nos arrancamos cunha Ronda de Muiñeiras!



DE FESTA EN FESTA. COMO CHO CONTO !

Ola, Familia! A nosa andanza, este curso, comezou en setembro, despois do verán e despois do Naseiro. O primeiro trimestre estivemos moi ocupados “de festa en festa”. Preparamos e celebramos as nosas festas de Outono.  Empezamos pola vendima, a recollida da uva para preparar o viño e o mosto. En Outubro un Samaín de medo, de meigas e meigallos. Pasamos da festa das cabazas ainda nas nosas cabezas…a preparar una boa festa coa castaña como protagonista, un Magosto moi ao noso estilo, dende a recollida das castañas nos castiñeiros de Puri ata a celebración dunha tarde de verdadeiro folclore: degustación, baile e xogos populares. No Nadal, festival! Outra festa! Vestimos o cole de gala e preparamos as actuacións, as nosas panxoliñas, a nosa Cantata de Nadal, os nosos contos. Así nos despedíamos o día 20 de decembro, con un Festival moi especial.


COMO CHO CONTO!


No noso boletín de novas podedes facer seguimento dese recorrido festivo de outono. Xuntamos as nosas  festas propias con outras festas e tradicións que tamén celebramos no colexio: Halloween, Thanksgiving Day…








O curso pasado Katie presentaba unha importante festa no seu pais de orixe. Thanksgiving Day ou Día de Acción de Grazas.

Este curso aproveitouse esta celebración para recordar o que sabían desta festa, aprender da súa lenda e tradición,  traballar  vocabulario e expresión oral en Lingua extranxeira,..



        
e que nos serviron para comparar e descubrir semellanzas e diferenzas, para saber máis investigando a orixe e a historia das festas.

 Algunhas  conclusións:

·        A necesidade de festa e de dar grazas polos alimentos que da a terra existe en todas as culturas.

·        Necesitamos á xente reunida compartindo o momento, bebida, comida, música e danza. Sociedade, gastronomía e folclore.

·        As festas requiren e abranguen una preparación previa, a propia celebración e o despois, a reflexión e comentarios de como foi.

·        Existen festas que se repiten todos os anos. É interesante coñecer como se fixo a festa outros anos para introducir melloras, comprender cambios e descubrir o noso propio estilo. As nosas festas!

·        Nas festas de comunidade participamos todos dende os nosos pequenos grupos de referencia-identidade para xuntarse e sumarse  nun grande grupo comunitario. Traducido no noso micromundo do cole…Son festas do colexio! O grande grupo somos todas as persoas do colexio. Na festa xúntanse as aportacións e participación de cada Ciclo e de cada área. O grupo de referencia-identidade é o grupo Aula e o Ciclo.


Como nos gustan as actividades de Centro e de Ciclo, como nos gustan as festas! Pois conectan coa nosa realidade diaria, coas nosas emocións e sentimentos, coas nosas emocións!
Aprendemos nas festas!
Aprendemos das festas!
Aprendemos coas festas!

Pois nas festas hai Matemáticas, Coñecemento do Medio, Linguas (Galega, Española e Extranxeira), Artística, Música, Educación Física, Relixión e Atención Educativa. Están todas as materias incluidas!
Para preparar boas festas necesitamos documentarnos na BIBLIOTECA, buscar datos e información nos libros, enciclopedias, na rede…Lemos e  aprendemos a manexar información, aprendemos novo vocabulario, perfeccionamos a nosa ortografía e gramática. En definitiva, APRENDEMOS co engadido da alegría  de festa e folclore!


Por iso propoñemos seguir aprendendo… e seguir en Romaría, de festa en festa. Convidamos a participar nas nosas festas e nas nosas aprendizaxes a todas as familias, a quen queira! Xa dixemos que os ingredientes para una boa festa didáctica son xente reunida con ganas de participar da festa e da aprendizaxe en Comunidade.

domingo, 5 de maio de 2013

MAIO, MES DAS FLORES E TAMÉN DAS LETRAS

Os Equipos de Biblioteca e de Dinamización Lingüística do noso centro propuxemos un concurso para a elaboración dun cartel anunciador das Letras Galegas 2013. Tratábase de atender a unhas bases escritas para facer un  bosquexo inicial e un bo traballo final.



Houbo moi boa participación do alumnado do 4º curso de EP. Gustaron moito tres carteis que curiosamente reflexaban a mesma idea en estilos diferentes.  ROBERTO VIDAL BOLAÑO no centro do escenario teatral , co seu sombreiro e a súa nariz de pallaso. Cumpliron coas bases e podemos ver os bos resultados!






Grazas a todos e todas polos vosos carteis! Noraboa aos finalistas e á gañadora do concurso, Cristina González.

 Xa comezamos ca elaboración de actividades arredor do homenaxeado este ano nas Letras Galegas.
Tomando como referencia a recopilación de actividades en liña que se propón dende o SEMINARIO GALÁN, LIMs feitos dende distintos coles, o Telexornal do CEIP de Rois,...e outros, documentámonos e iniciamos a NOSA rolda de traballo coas actividades programadas por ciclos.

E.I , os pequenos do cole, encárganse de facer un mural collage onde podan practicar as tarefas propias desta etapa: picar, recortar, pintura de dedos,...
O 1º ciclo de E.P atrévese a facer un comic biográfico de ROBERTO VIDAL BOLAÑO.
O 2º e o 3º ciclo de EP están a  elaborar unha exposición con paneis informativos sobre a obra do autor homenaxeado.
Pois, a traballar o mes de Maio, mes Das Letras!